Audyt czytelności stron

Z przeprowadzonych badań wynika, że internauci nie czytają stron internetowych. Są one jedynie przeglądane. Powodem jest głównie brak czasu na czytanie wszystkiego, co znajduje się w sieci. Oczy ludzi stały się filtrem, dzięki któremu mogą przedrzeć się przez masę informacji znajdujących się w Internecie. Skupiają się jedynie na tych wiadomościach, które robią na nich największe wrażenie. Audyt pozwoli sprawdzić, co tak naprawdę widzi Twój Klient wchodząc na stronę internetową. Sprawdzimy, jak Twoja witryna została wykonana i czy spełnia określone zalecenia i standardy.

Co składa się na audyt?

Podczas audytu wcielamy się w rolę Twojego potencjalnego Klienta. Staramy się patrzeć na Twoją witrynę jego oczami. Po pierwsze, zwracamy uwagę na takie rzeczy, jak:

  • Co zawiera strona?
  • Co może Klienta przekonać do kontaktu właśnie z Tobą. Szukamy korzyści dla Klienta.
  • Sprawdzamy spójność wizerunku, który przekona nas, że jesteśmy na właściwej stronie internetowej.
  • Powiemy, czy łatwo udało nam się dotrzeć do szukanych usług/produktów.
  • Sprawdzamy, czy klikalne elementy są właściwie podlinkowane.

Po drugie, sprawdzimy Twoją stronę okiem fachowca. Zwrócimy uwagę na:

  • Domenę – ocenimy jej nazwę pod kątem poprawności i spójności z Twoim wizerunkiem oraz czy jest łatwa do wpisania

Graficzny aspekt witryny

  • Czy witryna poprawnie się wyświetla
  • Ocenimy grafikę strony internetowej pod kątek oryginalności, kolorystyki i rozmieszczenia najważniejszych elementów.
  • Sprawdzamy oryginalność treści umieszczonych w serwisie
  • Sprawdzimy, czy Twoja strona działa dobrze we wszystkich dostępnych przeglądarkach i na urządzeniach mobilnych.
  • Mierzymy ilość danych do pobrania oraz szybkość działania serwisu. Zaproponujemy optymalizację, jeśli będzie wymagana
  • Sprawdzimy zgodność strony z wyszukiwarkami
  • Przeprowadzimy szczegółowe badania związane z budową strony w kontekście jej współdziałania z wyszukiwarkami.
  • Sprawdzimy szybkość otwierania strony internetowej

 

 

audyt

Korzyści z audytu strony internetowej

Audyt pokaże Ci, czy Twoja strona zachęci Klienta do pozostania na stronie internetowej czy będzie szukał potrzebnych informacji, gdzie indziej. Wskażemy Ci informacje, które przyczynią się do polepszenia Twojej witryny i wprowadzenia rozwiązań skupiających uwagę Twoich klientów na oferowanych usługach i produktach. Pomożemy wprowadzić rozwiązania zwiększające czytelność serwisu.

Tworzenie strony internetowej a Twój Biznes

Strona internetowa przede wszystkim oceniana jest pod kątek wizualnym – zarówno przez Ciebie, jak i Twoich Klientów. Ważne, aby spełniała swoje podstawowe zadanie czyli wywoływała zainteresowanie. Aspekt graficzny jest więc jednym z najważniejszych czynników podczas budowania strony firmowej. Jeżeli podstawowe elementy witryny, takie jak logo firmy, menu, treści merytoryczne czy banery reklamowe, zostaną właściwie rozmieszczone, potencjalny Klient zdecyduje się na skorzystanie właśnie z Twoich usług.

Trzeba pamiętać, że nawet najlepsza strona pod kątem graficznym może być bezużyteczna, jeżeli Klienci będą mieli trudność z jej znalezieniem czyli w ogóle nie będą wiedzieli o jej istnieniu.

Tak więc ogromne znaczenie ma to, jak strona internetowa jest budowana pod kątem wyszukiwarek, czyli przede wszystkim Google. Właśnie do tej firmy należy 94% udziałów w rynku polskich wyszukiwarek. Ważne jest, aby Twoja strona była w Google widoczna. Aby tak było, Twoja strona internetowa musi mieć odpowiednią budowę. Przeprowadzenie profesjonalnego audytu pozwoli na znalezienie odpowiedzi na wiele pytań.

Pamiętaj, że Twoja strona internetowa powinna się tak samo wyświetlać we wszystkich wyszukiwarkach. Sprawdzimy, czy faktycznie tak jest i czy wszędzie jest równie funkcjonalna. Nie należy dopuszczać do sytuacji, w której Klient zdenerwuje się i wyjdzie z Twojej witryny, ponieważ będzie nieprawidłowo wyświetlała.

Nawet ugruntowana pozycja Twojej strony internetowej na rynku nie gwarantuje zdobywania nowych Klientów. Ba, możesz nawet tracić tych, których już posiadasz. Powodów zazwyczaj nie widać na pierwszy rzut oka. Audyt pozwoli wszystko zweryfikować. Zaoszczędzisz dzięki temu pieniądze, jak i zatrzymasz przy sobie Klientów.